Uuden kodin pihan ja parvekkeen laittoa on ollut mukava edistää aurinkoisessa ja kuivassa säässä. Tässä vähän tilannekatsausta niistä.
Terassille raijasin vanhasta asunnostamme pari suurinta ruukkuani. Ajattelin, jos tomaatti tai pari tulisi näihin kumpaankin.
Tuotiin myös vanha keinumme, joka on tuollainen vähän pienempi, ja mahtui siksi suht hyvin terassille.
 |
| Katoksen laittoa vaille valmis. |
Parvekkeelle viritin tuollaiset minusta aika mukavat valoverhot ajatuksella, että antavat vähän näkö- ja auringonsuojaa.
 |
| Yläreunassa on verhovaijeria. Alas kiinnitin painoksi lyijynauhaa. |
Löysin poistomyynnistä pari kivaa tuolia, vitosen kappale 😊 Maalasin niiden seuraksi samanväriseksi vanhan, aiemmin vaaleansinisen puutarhapöytämme.
 |
| Kalusteiden harmaa väri sointuu täydellisesti tiiliseinän harmaaseen rappaukseen. |
Olen niin onnellinen tästä parvekkeesta, jonne on käynti suoraan makuuhuoneestani. On ihanaa avata verhot aamulla ja ihailla näkymää parvekkeelle 😊 Ja edessä on vielä sekin ihanuus, kun pääsee tuomaan ja istuttamaan kasveja!
Pihasta raivailin eilen paikan pienelle kasvihuoneelle, ainakin ensi alkuun sellaiselle muovihökötykselle. Lähinnä poistaen maasta runsaan määrän suikeroalpia ja vähän rikkaruohoja ja muuta.
 |
| Multa vaikutti varsin hyvältä. Tähän pitäisi tuleman pikimmiten pieni muovikasvihuone. |
Olen jo pidemmän aikaa kaivannut kovasti talventähteä, se voisi olla tosi kiva tähän uuteen pihaan. Oikein missään ei kuitenkaan näy olevan sitä myynnissä. Osaisitko vinkata, mistä sitä voisi hankkia?
Etupihan puolella odotan vielä mielenkiinnolla, mitä lumiröykkiöiden alta paljastuu. Etupiha on pohjoiseen ja hyvin varjoinen, joten se tulee varmasti olemaan kasvien kannalta haastava.
 |
| Etupihan puoli on kovasti varjoinen. Mitähän lumen alta paljastuukaan? |
Vuorenkilpeä ainakin näyttää olevan. Se ei kuulu lempikasveihini, joten voi olla, että ne vaihtuvat kuunliljoihin, joista taas tykkään kovasti.
Sitten on pari tuollaista riippamallista, hauskan näköistä pikkupuuta. Mitähän nuo ovatkaan, kun en ole kovin hyvä näissä koristekasveissa? Jotenkin tutun näköisiä kyllä ovat.
Ihanaa viikonloppua!