Nyt pitäisi keksiä, mitä ja miten siihen laitetaan kasvamaan. Yleensä olen tehnyt jonkinlaisen suunnitelman paperille. Nyt kuitenkin tuntui siltä, ettei tarkka suunnittelu huvittanut, kunhan miettisi vain siinä paikan päällä miten eri kasvit asettelisi.
Varhaisperunat voisi istuttaa keskellä olevan pienen oleskelualueen viereen, kolmeen - neljään riviin. Siihen mahtuu sopivasti purkeissa esikasvavat 20 perunantainta. Milloinhan ne uskaltaisi laittaa, varmaan aika pian kun pakkasyöt näyttäisivät nyt viimein väistyvän.
Herneaita pitää sijoittaa niin, että herneitä pääsee poimimaan aidan molemmilta puolin. Se taitaa tulla tuohon oleskelualueen toiselle puolelle, vastapäätä perunoita. Parin vierekkäisen Alderman-rivin viereen kylvän vielä kummallekin puolen yhden rivin matalampaa hernesorttia. Tästä pitäisi riittää hernettä ensi hätään.
Pikkukasvimaan laidassa on kasvihuone. Sen eteläseinustalle laitan nyt kasvamaan vesimelonin ja hunajamelonin taimet, jos ne viihtyisivät siinä lämmössä. Melonien viereen tulevat kurkut.
Ai niin, kukat, lantut ja punajuuret meinasivat kokonaan unohtua. Olen kokenut lantut ja punajuuret vähän haastaviksi kasvatettaviksi, laitan niitä sen vuoksi kasvamaan pariin eri paikkaan. Sekä tähän pikkukasvimaahan että varsinaiseen isompaan maahan. Jos ainakin jommassa kummassa onnistuisi. Niille on vielä sopiva pieni kolo tuolla reunassa, missä viimeksi kasvoi kesäkurpitsoita sekä tomaatteja muovisen "hökötyksen" alla.
Tällä kertaa en taida laittaa tomaatteja muualle kuin kasvihuoneeseen. Kun tomaatintaimet ovat nyt niin hyväkuntoisia, luulisi niistä tulevan satoa aiempaa enemmän.
Lopuksi vielä vähän kukkia sinne tänne, mihin sattuu mahtumaan.
Tämä vaikuttaa hyvältä suunnitelmalta, kynää ja paperia ei taideta tällä kertaa tarvita.
