Näytetään tekstit, joissa on tunniste kilpailu. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kilpailu. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 24. toukokuuta 2026

Vielä ehdit osallistumaan arvontaan!

Postaukseen sisältyy kaupallista yhteistyötä 

Blogissani on parhaillaan meneillä arvonta, jossa on kolme ihanaa palkintoa. Ehdit osallistumaan arvontaan vielä tämän sunnuntaipäivän ajan: tästä pääset mukaan! Arvonnan palkinnot on lahjoittaneet Puutarhanikkarit ja Honkasen puutarha
.

Molemmat puutarhaliikkeet ovat hienoja kotimaisia perheyrityksiä. Puutarhanikkarit toimii pääkaupunkiseudulla ja Honkasen puutarha Kangasalla Tampereen kupeessa.

Aloitetaan tutustuminen Puutarhanikkareiden
Herttoniemen myymälään sisätiloista, joissa 
muun muassa tervehtii tämä hauska
koristepapukaija :)
Puutarhanikkareilla on pääkaupunkiseudulla kolme runsasta ja ihastuttavaa myymälää:  Espoonlahdessa, Espoon keskuksessa ja Herttoniemessä. Myymälöistä jokainen on omanlaisensa, joten kannattaa vierailla vaikka kaikissa! 

Kävin tutustumassa Puutarhanikkareiden Herttoniemen myymälän runsaisiin valikoimiin muutama viikko sitten. Mitä pidemmälle taimipihassa eteni, sitä enemmän sai hämmästellä hienoja esillelaittoja, valikoimien runsautta ja sitä, mitä kaikkea sinne oli saatu mahtumaan! 


Kasvi- ja siemenvalikoimat ovat runsaat ja monipuoliset.
Kasvien yhteydestä löytyy myös kivoja 
ohjelappuja.






Niin trendikästä kultalakkaa oli
mitä moninaisimmissa väreissä. 
Näistä saisi ihania, pörriäisiä
houkuttelevia väriläiskiä erilaisiin istutuksiin :)
Puutarhanikkareilta on saatavilla myös konsultointi-, pihasuunnittelu- ja viherrakennuspalveluita. 

Tarjolla oli myös monenlaisia kivoja koristeita ja rakennelmia. 
Tällainen pieni metallisilta olis aika ihana :) 

Alueen keskellä on hieno kasvihuone, jonka seinustalla oli viinirypälettä
lukuisina erilaisina lajikkeina.

Raparperia oli ainakin kymmentä lajiketta - nyt täytyy
myöntää tietämättömyyteni - en todellakaan tiennyt, että 
siitä on olemassa niin monia lajikkeita :)
Orvokkivalikoimat olivat tuolloin muutama viikko sitten
mahtavan runsaat.





Honkasen puutarhalla on Kangasalla sijaitsevan suuren puutarhamyymälän lisäksi kesäaikaan myös kesäkukkamyymälä Tampereen Lielahdessa. 

Kangasalan myymälä sijaitsee Honkasen puutarhan yhteydessä. Yhteensä 7000 m2:n suuruisissa kasvihuoneissa kasvatetaan monipuolisesti erilaisia sesonkikasveja - siis todellista lähituotantoa :) 

Suuresta myymälästä löytyy myös laaja valikoima siemeniä, runsaasti monenlaisia puutarhatarvikkeita ja kesäaikaan myös kahvio.
Keväisessä ammattikasvihuoneessa on aina mahtavaa pistäytyä - ei malttaisi
millään lähteä pois :) 

Vielä tänään sunnuntaina 24.5.26 ehdit osallistumaan blogiarvontaani kirjoittamalla arvontapostaukseen (ei siis tähän postaukseen) kommentin siitä, kuka tai mikä on tai on ollut suurin innoittajasi puutarha-asioissa?

Näitä kommentteja on ollut jo tähän mennessä tosi ihana lukea. Enimmäkseen innoittajat ovat olleet äitejä ❤️ - tai isovanhempia 💕 Mutta on joukkoon päässyt myös pappa, Erkki ja isä. 

perjantai 15. toukokuuta 2026

Nyt vihdoin: miljoona-arvonta... 😊

Postaukseen sisältyy kaupallista yhteistyötä 

Nyt on arvonnan aika! Lupasin teille ahkerille lukijoilleni arvonnan sen juhlistamiseksi, kun blogissani tuli hiljattain täyteen miljoona katselukertaa 😊

Palkintoina on kolme hienoa siemen- ja kukkasipuli/mukulapalkintoa, jotka on lahjoittaneet Puutarhanikkarit ja Honkasen puutarha:

Ensimmäinen palkinto. 
Toinen palkinto. 
Kolmas palkinto. 

Pääset osallistumaan arvontaan kirjoittamalla tähän postaukseen kommentin, jossa kerrot, kuka tai mikä on tai on ollut suurin innoittajasi puutarha-asioissa?

Kommentissa tulee olla myös jokin tunnistetieto, esim. sähköpostiosoite tai vähintään nimimerkki, jotta tavoitan voittajan.

Arvonta päättyy su 24.5. Kustannan palkinnon postituksen Suomessa. 

Mikäli en tavoita voittajaa toukokuun puoliväliin mennessä, arvon tilalle uuden.

Osallistumisaika on päättynyt, kiitos kaikille ihanista vastauksista ❤️ Kerron voittajat pikimmiten 😊

#arvonta #blogiarvonta #palkinto #siemen #puutarha

maanantai 26. toukokuuta 2025

Sunnuntaina aukeaa arboretum Frick - arvonnan voittaja selvillä!

Postaukseen sisältyy kaupallinen yhteistyö
Lammen rannalla patsastellaan jo malttamattomana
kävijöitä odottaen :)

Lämmin kiitos kaikille blogini lisäarvontaan osallistuneille! Palkintona oli 30 euron arvoinen kausikortti arboretum Frickiin Kangasalla.

Ilmassa onkin nyt mukavaa odotusta, sillä tämä ihastuttava arboretum aukaisee jälleen talven jälkeen porttinsa ensi sunnuntaina 1.6. klo 12!

Itselleni tästä tekee erityisen kutkuttavan se, etten ole nyt pariin vuoteen tullut käyneeksi Frickissä, uskon että siellä on kehitelty jälleen kaikenlaista uutta 😊  

Arboretum kätkee sisäänsä moninaisia
pieniä salaisuuksia...



Mutta hei, nyt siihen arvontaan, jonka voittaja on... anonyymi osallistuja, jonka sähköpostiosoite alkaa mariannekau. Lämpöiset onnentoivoitukset sinulle! Lähetän sinulle sähköpostiviestin, jossa kerron ohjeet voiton lunastamiseen.

Arvonnassa avusti Random.org.

Isäntä Erkki Frick on arvellut, että
alppiruusujen loisto on upeimmillaan
kesäkuun puolivälin maissa.










Arboretum Frick on tunnettu erityisesti upeista alppiruusuistaan, joita kasvaa lähemmäs tuhannen yksilön verran. Mutta on kasvirintamallakin todella runsaasti muutakin nähtävää.

Lopuksi - tai välillä - on mukava istahtaa
tunnelmalliseen kahvilaan.
Nyt onkin viimeiset hetket päästä helposti tutustumaan arboretumiin, sillä se on yleisölle avoinna viimeiset kerrat nyt kesäkuussa.

Viimeisen aukiolokesän kunniaksi arboretumissa on ekstrana Nuutajärven Lasikylässä työskentelevän Alma Jantusen upea Metsänhenki -lasitaidenäyttely. Ja myös Antti Harkon valokuvanäyttely, nyt on siis nähtävää!

Jos onni ei suosinut arvonnassa, mutta haluat nauttia arboretumin viimeisistä avoimista hetkistä oikein perusteellisesti, kannattaa sinunkin hankkia 30 euron hintainen kausikortti. Sillä pääsee vierailemaan arboretumissa kaikkina 16 aukiolopäivänä. Ja vielä lisäbonuksena saat ottaa kausikortilla mukaan yhden ystäväsi, kuten arvonnan voittajakin!

sunnuntai 11. toukokuuta 2025

Lisäarvonta!

Postaukseen sisältyy kaupallinen yhteistyö 
Näin äitienpäivän juhlistamiseksi järjestetäänpä täälläkin vielä lisäarvonta 😊

Nyt on siis vielä uusi mahdollisuus voittaa kausikortti ihanaan arboretum Frickiin Kangasalla Tampereen kupeessa! Kausikortin arvo on 30 euroa. Palkintona on yksi kausikortti.
Kasvien lomasta pilkistelevät monenlaiset 
patsaat luovat arboretumiin omanlaista,
satumaista tunnelmaa.
Aivan erityisen tästä tekee se, että nyt alkaa olla viimeiset hetket päästä helposti tutustumaan tähän upeaan arboretumiin, sillä paikka on avoinna yleisölle enää tulevan kesäkuun ajan. 

Aboretum sijaitsee osoitteessa Kotihaantie 1. Se on avoinna 1.-29.6.25 ti, to, la ja su klo 12-16 (ei juhannuspäivänä 21.6.).

Kausikorttiin sisätyy vielä lisäbonuksena se, että pääset sisälle yhdessä yhden tuttavasi kanssa - vaikka sen äidin ❤️

Voit osallistua arvontaan kirjoittamalla tähän postaukseen kommentin jossa kerrot, mikä sinua erityisesti kiinnostaa arboretum Frickissä?

Laita postaukseen myös jokin tunnistetieto jonka avulla tavoitan sinut, vähintään nimimerkki tai blogisi nimi, sp osoitteesi tai muu tieto. Jos olet blogini kirjautunut lukija, tavoitan sinut sitä kautta. Arvontaan ei voi osallistua anonyyminä ilman mitään tunnistetietoa.

Osallistumisaikaa arvontaan on sunnuntaihin 25.5. klo 24 saakka. Arvonta päättyy siis viikkoa ennen kuin arboretum aukeaa. 

Tästä pääset lukemaan aiempia juttujani arboretum Frickistä.

Mukavaa äitienpäivän iltaa ja onnea arvontaan!

#arvonta #kilpailu #palkinto #puutarha #arboretumFrick #Frick #Kangasala @visitKangasala #puutarha 

keskiviikko 23. huhtikuuta 2025

Ketkä pääsevät kesällä arboretum Frickiin?

Postaukseen sisältyy kaupallinen yhteistyö 

Blogissani ollut arvonta on päättynyt ja voittajat ovat selvillä! Palkintona oli kaksi kappaletta 30 euron arvoisia kausikortteja upeaan arboretum Frickiin Kangasalla Tampereen kupeessa.

Suoritin arvonnan Random.org:n avustuksella. Kausikorttien voittajat ovat henkilöt, joiden sp osoitteet alkavat ainora... ja annaleena...  lämpimät onnittelut voittajille! Tavoittelen teidät sähköpostitse, ja kerron ohjeet palkinnon lunastamiseen. Jos huomaat tämän postauksen, voit myös laittaa viestiä minulle päin parastapuutarhasta@gmail.com.

Kausikortti oikeuttaa sisäänpääsyyn arboretum Frickiin kaikkina tulevan kesäkuun 16 päivänä, jolloin arboretum on vielä avoinna yleisölle, katso tarkemmin tästä arvontapostauksestani

Tänä kesänä on siis viimeinen mahdollisuus vierailla arboretumissa muutoin kuin erikseen sovittavan ryhmäkäynnin mukana. Suosittelen käymään, erityisesti alppiruusuistaan tunnettu arboretum on kerrassaan upea!

Mikäli onni ei suosinut arvonnassa, pääsee arboretumiin tutustumaan myös edullisella 7 euron hintaisella päivälipulla, tai ostamalla 30 euron hintaisen kausikortin. Kausikorttiin sisältyy lisäetuna sisäänpääsy myös yhdelle tuttavallesi!

Saattaapa myös blogissani tulla vielä uusi mahdollisuus voittoon lisäarvonnassa, kannattaa siis seurailla 😊

Kiitokset kaikille arvontaan osallistuneille ja Arboretum Frickille kausikorttien lahjoittamisesta!

Tästä pääset lukemaan aiempia juttujani arboretum Frickistä.

#arvonta #kilpailu #palkinto #puutarha #arboretumFrick #Frick #Kangasala @visitKangasala #puutarha #arboretum 

tiistai 1. huhtikuuta 2025

Nyt pukkaa niin mukavaa arvontaa!

Postaukseen sisältyy kaupallinen yhteistyö
Olen tästä ainakin itse innoissani kuin ilmapallo, toivottavasti sinäkin, on meinaan täällä blogissani nyt vähän harvinaislaatuisempi arvonta!

Sain arvottavaksi kaksi kappaletta kausikortteja upeaan arboretum Frickiin Kangasalla Tampereen kupeessa, kahdelle eri voittajalle yksi kortti kummallekin. Yhden kausikortin arvo on 30 euroa. 

Erityisen tästä tekee se, että arboretum Frick on varsin harvinaislaatuinen puutarhakohde. Se on yksityinen arboretum, joka on ollut yleisölle auki vain muutamana kesänä, ja nyt se tulee olemaan yleisölle avoinna enää tulevan kesäkuun ajan. 

Nyt on siis aivan ainutlaatuinen ja viimeinen tilaisuus päästä tutustumaan helposti tähän upeaan puutarhakohteeseen 😊

Kausikortti on voimassa koko kesäkuun ajan, jolloin arboretum on avoinna yhteensä 16 päivänä. Voittaja voi siis vierailla arboretumissa vaikka kaikkina 16 päivänä! Eikä siinä vielä kaikki, kausikorttiin sisältyy lisäbonuksena se, että voit lähteä vierailulle yhdessä yhden tuttavasi kanssa!
Arboretum on erityisen tunnettu alppiruusuistaan,
jotka ovatkin parhaimmillaan juuri alkukesästä.
Arboretum on avoinna 1.-29.6.25 ti, to, la ja su klo 12-16 (ei juhannuspäivänä 21.6.).

Voit osallistua arvontaan kirjoittamalla tähän postaukseen kommentin jossa kerrot, onko arboretum Frick sinulle ennestään tuttu?
Valtavan upea, mäntyä pitkin kiipeilevä
köynnöshortensia innosti minutkin istuttamaan
 käynnöshortensian pihamme vaahteran juureen.

Laita postaukseen myös jokin tunnistetieto jonka avulla tavoitan sinut, vähintään nimimerkki tai blogisi nimi, sp osoitteesi tai muu tieto. Jos olet blogini kirjautunut lukija, tavoitan sinut sitä kautta. Arvontaan ei voi osallistua anonyyminä ilman mitään tunnistetietoa.

Osallistumisaikaa arvontaan on pääsiäismaanantaihin 21.4. klo 24 saakka.

Mikäli en tavoita voittajaa viikon sisällä, arvon tilalle uuden.

Tästä pääset lukemaan aiempia juttujani arboretum Frickistä.

Osallistumisaika arvontaan on päättynyt, kiitos osallistumisesta! Tästä pääset katsomaan, ketkä olivat kausikorttien voittajat. 

#arvonta #kilpailu #palkinto #puutarha #arboretumFrick #Frick #Kangasala @visitKangasala #puutarha 

keskiviikko 25. lokakuuta 2023

Vielä ehdit osallistua kivaan kirja-arvontaan!

 Postaukseen sisältyy kaupallista yhteistyötä 

Vasta ilmestynyt Löytöretkellä Baltian luonnossa on ihastuttava kirja. Sen parissa voi vaikka ensi alkuun harrastaa nojatuolimatkailua, jos ei ihan heti pääse matkaan Suomenlahden eteläpuolelle. Matkakuume kyllä kasvaa lukiessa 😊

Kirja on liki 500-sivuinen tuhti tietopaketti. Siinä esitellään muun muassa kaikki Baltian alueen upeat kansallispuistot, joita on Virossa kuusi, Latviassa neljä ja Liettuassa viisi.

Blogissani on meneillä arvonta, jossa voit voittaa tämän Kaarina Silmusen lahjoittaman kirjan ikiomaksi. 

Muistathan laittaa arvontakommenttiisi myös jonkin tunniste-/yhteystiedon, esim sähköpostiosoite tai vähintään nimimerkki.

Arvontaan voi osallistua vielä tämän keskiviikkopäivän ajan.

perjantai 6. lokakuuta 2023

Kukkasipuleiden voittaja selvillä!

Arvontaan sisältyy kaupallista yhteistyötä
Blogissani olleen kukkasipuliarvonnan voittaja on arvottu. Arvonnan suoritti Random.org. 
Korpikangas Siemen-Frön lahjoittamia tulppaanin- ja muita sipuleita muita pääsee istuttamaan nimimerkki arple55, joka kertoi lempi-sipulikukikseen tulppaanin, onneksi olkoon! Laitan sinulle sähköpostia, niin pääset kertomaan minulle postiosoitteesi. 

Lämmin kiitos kaikille arvontaan osallistuneille!

lauantai 30. syyskuuta 2023

Tätä on odotettu: Löytöretkellä Baltian luonnossa -kirja ilmestynyt 😊

Hyvää kannattaa odottaa! Kaarina Silmusen kirjoittamaa Löytöretkellä Baltian luonnossa -kirjaa onkin saanut todella odotella, mutta nyt se on viimein ilmestynyt!

Olen seurannut jännittävää kirjan valmistumista jo pidemmän aikaa Fb-ryhmän kautta. Kaarina Silmunen on kiertänyt puolisonsa kanssa Baltiaa ristiin rastiin, mitä upeimmista ja eriskummallisimmissa paikoissa - ja nyt tuo kaikki on koottu liki 500-sivuiseksi kirjaksi!

Lähdin käymään ensimmäistä kertaa elämässäni Turun kirjamessuilla ihan vain saadakseni hankittua uunituoreen kirjan 😊

Silmunen on tehnyt jättimäisen urakan. Kirjasta löytyy kohteita niin Virosta, Latviasta kuin Liettuasta. Mukana ovat mm. kaikki Baltian kansallispuistot.

Mikä mukavinta, Silmunen lahjoitti toisen kappaleen kirjaa arvottavaksi teidän blogini lukijoiden kesken!

Kirjassa on jokaisesta kohteesta runsaasti houkuttelevia valokuvia.
Tästä pääset osallistumaan kirja-arvontaan 25.10.23 mennessä.

#löytöretkelläbaltianluonnossa #kirja


perjantai 22. syyskuuta 2023

Jippii, jälleen blogiarvonta!

Postaus sisältää kaupallisen yhteistyön 

Nyt se tulee, blogini 10-vuotisarvonta!

Blogini täytti kesän lopulla pyöreät kymmenen vuotta. Sitä on nyt syytä juhlistaa arvonnalla!

Korpikangas Siemen-Frö lahjoitti palkinnoksi ihastuttavan kolmen lajin kukkasipulipakkauksen, johon pääsin valitsemaan omien lemppareideni sipuleita 😊

Palkinnosta löytyy ihanaa, hyvin varhaista kevääntuojaa talventähteä, upeaa kirjopikarililjaa eri väreissä sekä kolmanneksi vielä ihanan värikäs tulppaanisekoitus. Palkinnon arvo on noin 40 euroa. Kyllä kelpaa voittajan odotella kevättä näiden kanssa!


Voit osallistua arvontaan yhdellä arvalla kirjoittamalla tähän postaukseen kommentin missä kerrot, mikä tai mitkä ovat lempi-sipulikukkiasi? Laita kommenttiin myös jokin yhteystietosi, esim sähköpostiosoite.

Saat toisen arvan, jos seuraat blogiani Blogit fi-sivustolla. 

Kolmannen arvan saat jakamalla tämän arvontapostauksen omassa blogissasi. Mainitse kommentissa, jos sinulla on useampi kuin yksi arpa.

Arvonta päättyy la 30.9.23. Toimitan palkinnon Suomessa sijaitsevaan osoitteeseen. Mikäli en tavoita voittajaa viikon sisällä, arvon tilalle uuden.

Kivaa viikonloppua ja onnea arvontaan!

ARVONTAAN OSALLISTUMISAIKA ON PÄÄTTYNYT. KIITOS KAIKILLE OSALLISTUNEILLE. KERRON VOIITAJAN PIAN

#arvonta #kilpailu #blogiarvonta #palkinto #kukkasipuli #puutarhablogi #korpikangassiemen

tiistai 16. toukokuuta 2023

Arvonnan voittajat ratkenneet, kylvöhommiin pääsevät...

Postaukseen sisältyy kaupallista yhteistyötä

Blogini siemenarvonta on päättynyt. Random.org arpoi kaksi voittajaa.

Siemenkauppa.com:in lahjoittamat hyötykasvinsiemenet.

Hyötykasveja pääsee kylvämään anonyymi kommentoija, jonka sp osoite alkaa hippohiiri... Koristekasveista taas pääsee nauttimaan anonyymi osallistuja, jonka sp osoitteen alku on sannahei...

Ja toinen palkinto, jossa myös koristekasveja.

Laittakaapa minulle postiosoitteenne (parastapuutarhasta@gmail.com), niin saan palkinnot lähtemään teille 😊 Laitan teille myös sp viestiä asiasta.

Lämpimät onnentoivotukset voittajille ja kiitokset kaikille runsaasta osallistumisesta arvontaan!

#arvonta #palkinto #voittaja #blogiarvonta

perjantai 12. toukokuuta 2023

Uutta kotiympäristöä ihastelemassa

Tämä on kyllä harvinaisen mukavaa aikaa. Kun saa ihmetellä ja ihastella, mitä kaikkia kasveja uudesta kotipihasta nousee, ja lisäksi tutkailla uuden kotiympäristön heräämistä kevääseen. Vaikka uusi asuinmiljöö oli jollain tasolla tuttu, niin eipä sitä kuitenkaan ole tullut tutkailtua ollenkaan näin yksityiskohtaisesti.

Lenkkireitit on huomattavasti monipuolistuneet aiemmasta maalaisympäristöstä, jossa oli oikeastaan vain yksi, jo tylsääkin tylsemmäksi käynyt lenkkimahdollisuus. Nyt on useita erilaisia suuntia, joista valita.

Useimmin suuntaan koiran kanssa lähirantaan, siellä on monenlaista nähtävää.

Läheisessä järvenrannassa kulkee hauska pitkospuureitti.
Siitä tulee juuri sopiva matka suht pikaiselle koiralenkille.
Odotan kovasti, miltä reitti tuleekaan näyttämään, kunhan kesä etenee.
Hanhet saivat vanhukseen vipinää 😊
Kauniita kuihtuneita hortensiankukkia kera narsissien.
Tätä suurehkoa tulppaaniesiintymää odotan seuraavaksi,
minkä näköisiä nämä mahtavatkaan olla?

Ihanaa, aurinkoista äitienpäiväviikonloppua! Vielä ehdit osallistua blogiarvontaani sunnuntaihin saakka!
Kiva kun kävit, tulethan toistekin!
Ja laitathan mieluusti kommenttia,
jos sinulla on mielessä toiveita tai muuta blogini suhteen!