![]() | ||
Upeiden varjoliljojen kukinta oli juuri parhaimmillaan.
|
![]() |
| Vaikka alue ei ole suuren suuri, siellä on kuitenkin paljon monenlaista nähtävää. Kasvilajisto on runsas ja monipuolinen. |
![]() | ||
Upeiden varjoliljojen kukinta oli juuri parhaimmillaan.
|
![]() |
| Vaikka alue ei ole suuren suuri, siellä on kuitenkin paljon monenlaista nähtävää. Kasvilajisto on runsas ja monipuolinen. |
Postaukseen sisältyy kaupallista yhteistyötä
Blogissani ollut miljoonan katselukerran arvonta on päättynyt, nyt viimein arvonnan tulokset pienellä viiveellä, pahoittelut siitä.
![]() |
| Arvonnan pääpalkinto. |
Palkintoina oli kolme hienoa siemen- ja kukkasipuli/mukulapalkintoa, jotka on lahjoittaneet Puutarhanikkarit ja Honkasen puutarha. Kiitokset palkintojen lahjoittajille :)
Arvonnassa oli mukana 44 osallistujaa, joiden postaus oli ohjeiden mukainen, sisältäen tunnistetietona vähintään nimimerkin.
Random.org suoritti arvonnan, jonka voittajat ovat:
Pääpalkinto: Salli M.
Toinen palkinto: Enkulin käsityöt
Kolmas palkinto: Anonyymi osallistuja, jonka sp osoite alkaa val@
Laitan teille sp viestit, jotta voitte kertoa postiosoitteenne palkintojen lähettämiseksi - tai voitte lähettää osoitteenne suoraan minulle parastapuutarhasta (at) gmail.com
Lämpimät onnittelut voittajille, ja kiitokset kaikille osallistuneille ihanista kommenteista ja kertomuksistanne - monenlaista löytyy puutarhainnoittajaa :) Enimmäkseen innoittajat ovat olleet äitejä ❤️ - tai isovanhempia 💕 Mutta mahtuu joukkoon päässyt myös pappa, Erkki ja isä.
Tästä pääset lukemaan siitä, mistä oma puutarhainnostukseni on peräisin - ensimmäinen blogipostaukseni vuodelta 2013 😊
Vielä kertaalleen parhaimmat onnittelut voittajille!
![]() |
| Aloitetaan tutustuminen Puutarhanikkareiden Herttoniemen myymälään sisätiloista, joissa muun muassa tervehtii tämä hauska koristepapukaija :) |
![]() |
| Kasvi- ja siemenvalikoimat ovat runsaat ja monipuoliset. |
![]() |
| Niin trendikästä kultalakkaa oli mitä moninaisimmissa väreissä. Näistä saisi ihania, pörriäisiä houkuttelevia väriläiskiä erilaisiin istutuksiin :) |
![]() |
| Tarjolla oli myös monenlaisia kivoja koristeita ja rakennelmia. |
![]() |
| Tällainen pieni metallisilta olis aika ihana :) |
![]() |
| Alueen keskellä on hieno kasvihuone, jonka seinustalla oli viinirypälettä lukuisina erilaisina lajikkeina. |
![]() |
| Raparperia oli ainakin kymmentä lajiketta - nyt täytyy myöntää tietämättömyyteni - en todellakaan tiennyt, että siitä on olemassa niin monia lajikkeita :) |
Näitä kommentteja on ollut jo tähän mennessä tosi ihana lukea. Enimmäkseen innoittajat ovat olleet äitejä ❤️ - tai isovanhempia 💕 Mutta on joukkoon päässyt myös pappa, Erkki ja isä.
Postaukseen sisältyy kaupallista yhteistyötä
Nyt on arvonnan aika! Lupasin teille ahkerille lukijoilleni arvonnan sen juhlistamiseksi, kun blogissani tuli hiljattain täyteen miljoona katselukertaa 😊
Palkintoina on kolme hienoa siemen- ja kukkasipuli/mukulapalkintoa, jotka on lahjoittaneet Puutarhanikkarit ja Honkasen puutarha:
![]() |
| Ensimmäinen palkinto. |
![]() |
| Toinen palkinto. |
![]() |
| Kolmas palkinto. |
Pääset osallistumaan arvontaan kirjoittamalla tähän postaukseen kommentin, jossa kerrot, kuka tai mikä on tai on ollut suurin innoittajasi puutarha-asioissa?
Kommentissa tulee olla myös jokin tunnistetieto, esim. sähköpostiosoite tai vähintään nimimerkki, jotta tavoitan voittajan.
Arvonta päättyy su 24.5. Kustannan palkinnon postituksen Suomessa.
Mikäli en tavoita voittajaa toukokuun puoliväliin mennessä, arvon tilalle uuden.
Osallistumisaika on päättynyt, kiitos kaikille ihanista vastauksista ❤️ Kerron voittajat pikimmiten 😊
#arvonta #blogiarvonta #palkinto #siemen #puutarha
![]() |
| Isoimmat tomaatintaimet on jo siirtyneet etujoukkona päiväulkoilulleen. |
![]() |
| Nämä härkäpavuntaimet pitäisi saada pikaisesti vähän väljemmille vesille. |
![]() |
| Tällä kertaa paprikat ovat varsin hyvällä mallilla, ne ovat saaneet ulkoilla päivisin parvekkeella jo hyvän aikaa. |
![]() |
| Ensimmäisenä auennut kukka yrittää vähän piilotella, mutta ei jäänyt silti minulta huomaamatta 😊 |
![]() |
| Vähän heikkolaatuinen kuva siitä, miten suppilon päälle voi laittaa ylösalaisin pullon, joka on täytetty vedellä. |
![]() |
| Parsa- ja muita kaaleja ei mielestäni oikein pysty kasvattamaan ilman harson tarjoamaa suojaa tuholaisilta. Tässä olen nostanut harsoa ilmaan, ettei se lepäisi aivan suoraan kaalinkukintojen päällä. |
![]() |
| Rivitalossa asuessani olen käyttänyt harsoa niin suojaamassa kasveja kylmältä... |
![]() |
| kuin myös suojana eteläpihalle paahtavalta auringolta. |
![]() |
| Nyt on meilläkin iloinen väriläiskä ulko-oven edessä. |
![]() |
| Istutin kukkaset vanhaan sinkkivatiin. Edessä oleva naamaorvokki on minusta jotenkin erityisen hauska 😊 |
![]() |
| Istutus on minusta tosi kiva, katsoo sitä mistä vinkkelistä vain. Myös keltaiset hyasintit olivat mukava "piste i:n päälle". |
![]() |
| Keväinen ammattilaiskasvihuone on niin mukava paikka vain fiilistellä upeita näkymiä - en olisi malttanut millään lähteä jatkamaan matkaani... 😊 |
![]() |
| Yksi pirteän oranssi orvokkiruukku tarttui mukaan tuliaiseksi tyttärelle Helsinkiin. |
![]() |
| Taimia, taimia... silmänkantamattomiin... |
![]() |
| Amppeli poikineen... 😊 |
![]() |
| Väkeä kuin pipoa... Mut päässä niillä oli kyllä kruunuja, joihin oli toivottu sonnustauduttavan. |
Frisbeetäkin piti käydä vähän heittelemässä, ja samalla moikkaamassa etelässä jo runsaina kukkivia valkovuokkoja 😊