Näytetään tekstit, joissa on tunniste kysely. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kysely. Näytä kaikki tekstit

maanantai 14. toukokuuta 2018

Pieni puutarhamessu-gallup

Blogissani ei olekaan ollut vähään aikaan gallupkyselyä, niinpä ajattelin jälleen tehdä sellaisen.

Mietin, mitä haluaisin itse saada muilta tietää, ja ajattelin, että kysymys voisi tällä kertaa liittyä puutarhamessuihin. Eli kiinnostaisi tietää, miten iso osa puutarhaharrastajista, tai tässä tapauksessa tämän blogin lukijoista, on tänä keväänä käynyt puutarhamessuilla - ja vielä, miten monilla messuilla?

Eli kysymys kuuluu, oletko käynyt tai menossa tänä keväänä puutarhamessutapahtumaan? Vastausvaihtoehdot ovat:

Yhdessä - kahdessa
Useammassa kuin kahdessa
Jätän tänä keväänä väliin

Voit käydä valitsemassa sopivan vaihtoehdon blogin oikean reunan palkin yläosasta löytyvästä gallupkysymyksestä, klikkaa sen jälkeen alta vote. Jos haluat kertoa tarkemmin vaikkapa siitä, missä olet käynyt, voit tehdä sen kommentilla tähän tekstiin. Laitetaan vastaamiselle aikaa pari viikkoa.

Tämä kysymys tuli mieleeni siitä, että itselläni jäi messut tänä vuonna kokonaan käymättä, mikä pikkuisen harmittaa. Toisaalta, kun on lukenut bloggaajien juttuja kotimaisista messuistamme, jotka usein eivät ole niin kovin suuri elämyksiä, ei harmitus ole ihan niin suuri.

(Kuvat aiemmilta Nordiska Trädgårdar -messuilta).
Siemeniä silmänkantamattomiin.
Isoin hinku minulla olisi jälleen ollut ihanille Tukholman Nordiska Trädgårdar -messuille, jotka jäivät väliin myös viime vuonna. Messut ovat nykyään kovin aikaisin, jo maaliskuussa, mikä on minulle vähän hankala ajankohta.

Nyt ei auta kuin yrittää kierrellä muunlaisissa puutarhakohteissa, vaikkapa viimeistään Avointen puutarhojen päivänä heinäkuun alussa :)




sunnuntai 3. toukokuuta 2015

Toukokuun kunniaksi: pieni kesäkysely


Pistetäänpä tässä juuri alkaneen toukokuun merkeissä pitkästä aikaa pieni kysely, joka löytyy tuolta ylhäältä oikealta.

Toukokuu sisältää jo lupauksen kesästä, ja niinpä voi jo alkaa suunnata ajatuksia tulevaan kesään.

Kysymys kuuluukin, mitä sinä odotat kesältä eniten: onko se lämpöä ja auringonpaistetta, puutarhanhoitoa, ihania kesäherkkuja, lomaa vaiko kenties vielä jotain ihan muuta, vaikkapa purjehdus- tai muita retkiä?

Tai kenties näitä kaikkia? Koska näistä voi olla vaikea valita vain yhtä, niin kyselyssä saa onneksi ruksia useammankin kohdan!

Tähän postaukseen kommentoimalla voit vielä kertoa kesähaaveistasi vähän tarkemmin. Katsotaan sitten kuun lopussa, millaisia kesäodotuksia lukijoilla on.


Oikein ihanaa toukokuuta ja kesän odotusta!







Ja tässäpä vielä mitä kysly toi tulokseksi. Toukokuu oli säätilaltaan kylmä ja sateinen, niinpä kuinka ollakaan vastaajat olivat vailla ennen muuta lämpöä ja aurinkoa - ensimmäinen vaihtoehto vei voiton kymmenellä äänellä. Seuraavalla sijalla oli puutarhanhoito (8 ääntä), kesäherkut saivat viisi ääntä ja peränpitäjänä oli loma neljällä äänellä.

Lämpöä ja aurinkoa
  10 (47%)
Puutarhanhoitoa
  8 (38%)
Lomaa
  4 (19%)
Kesäherkkuja
  5 (23%)
Jotain muuta, mitä?
  1 (4%)

Ääniä tähän mennessä: 21

Kiitoksia kaikille äänestykseen osallistuneille!

sunnuntai 20. huhtikuuta 2014

Tulppaanista tykätään eniten

Tulppaani selvisi voittajakukaksi blogin kevätkyselyssä, vaikka narsissi otti varmaan osin pääsiäisen johdosta kovan loppukirin jääden silti kakkoseksi. Kyselyssä tiedusteltiin lukijoiden lempi-sipulikukkaa.

Muita vaihtoehtoja olivat kolmanneksi tullut krookus, neljänneksi sijoittunut helmililja sekä viimeiselle sijalle jäänyt hyasintti. Yhteensä ääniä annettiin reilut 30.


Kuvan ihanan värikäs tulppaanimeri on Helsingin kevätmessuilta.









Kiitokset kaikille kyselyyn osallistuneille!













Tässä vielä kyselyn tulokset:

Tulppaani 9 ääntä
Narsissi 8
Krookus 6
Helmililja 4
Hyasintti 4 
Joku muu 2





perjantai 18. huhtikuuta 2014

Aurinkoista pääsiäistä!







Kyllä sää nyt hellii meitä puutarhureita. Koivunoksat kerkisivät parissa viikossa juuri sopivasti pienille sieville hiirenkorville.





Vielä ehdit osallistua ja vaikuttaa tulokseenkin oikealla olevassa kyselyssä lempi-sipulikukasta, useammankin vaihtoehdon voi valita!

Kysely päättyy sunnuntai-iltana, katsotaan sitten, säilyttääkö tulppaani tämänhetkisen kärkisijansa. Täältä voit lukea asiasta tarkemmin ja kertoa kommentilla lempikukastasi.

Oikein ihanaa pääsiäistä
kaikille lukijoille!


keskiviikko 2. huhtikuuta 2014

Kiva kirjoittaa puutarhablogia, kun on kesä edessä!

Keväistä tomaatintaimiviidakkoa.
Tajusin tässä juuri, että tämä blogihan ei ole nähnyt vielä yhtään varsinaista kasvukautta, kun sain tämän blogiajatuksen jostain päähäni vasta ihan viime kesän lopulla.

Kiva siis kirjoittaa nyt, kun alkaa tapahtua ihan "oikeita" puutarhajuttuja - vaan näyttäähän puutarha yhdistettynä ruoanlaittoon kyllä antavan aihetta kirjoitteluun ihan ympäri vuodenkin.

Pari päivää sitten jänskäsin, ehtiikö 15 000 katselukertaa tulla täyteen maaliskuun loppuun mennessä. Ehtihän se, juuri ja juuri! Mikä erityisen mukavaa, kommentointi täällä blogissa on myös vilkastumaan päin. Keskustelut ja kommentit tuntuvat aina erityisen hyviltä - enhän kuitenkaan itseäni varten tätä blogia kirjoita ;) On kiva, että on aktiivisia lukijoita, kiitokset teille <3

Huomasin myös, että 150. teksti tuli julkaistua tuossa ihan vasta. Blogissa on ollut tähän mennessä kaksi kilpailua. Mikä vähän harmillista, jälkimmäistä kilpailua on käyty katsomassa ihan hirmupaljon sen jälkeen, kun kilpailu päättyi helmikuun lopussa. Toivottavasti nämä kiinnostuneet pääsevät ajoissa mukaan sitten, kun on seuraavan kilpailun aika. Sen olen ajatellut järjestää siinä vaiheessa kun sivukatseluiden määrä nousee 20 000:een. Sinne on vielä vähän matkaa, menisikö alkukesään?

Pysythän mukana!

Jos et ole vielä vastannut, niin käythän ruksaamassa tuossa oikealla olevassa kyselyssä lempi-sipulikukkasi, tai useammankin! Hyasinttiparka ei meinannut millään saada yhtään ääntä, vaan saipa sekin lopulta ensimmäiset kannattajansa :) Näin keväällä ajattelinkin tuossa kohtaa lähinnä hyasintin keväistä, viehättävän keltaista versiota, sellainen pitää kyllä pääsiäiseksi ehdottomasti hankkia. Muilla kukilla näyttää olevan tässä vaiheessa aika tasavahva kannatus. Katsotaan sitten pääsiäisenä, mikä on lopputulos.

Tässä vielä linkki kyselyn tekstiin, missä voi kommentoida asiaa.

perjantai 21. maaliskuuta 2014

Keväinen kysely: mikä on lempi-sipulikukkasi?


Laitetaanpa näin kevään kunniaksi tuohon oikealle ylös tällainen uusi kysely:
mikä on lempi-sipulikukkasi? 


Nyt on monien erilaisten sipulikukkien kulta-aika. Käsittämättömän lämpimän jakson jälkeen kylmennyt sää tosin pysäytti niiden nousun ulkosalla, mutta pian ne sieltä ilmestyvät iloksemme!

Mistä sipulikukasta sinä pidät eniten; onko se herkkä helmililja, tuoksuva hyasintti, sievä krookus, keväinen narsissi vai värikäs tulppaani - tai kenties joku vielä muu?

Klikkaa kyselystä lempikukkasi, useammankin vaihtoehdon voi valita ja kommentoi halutessasi tähän! Kerro vaikka minkä värinen versio on suosikkisi lempikukastasi.

Vastausaikaa on pääsiäiseen.


Oikein mainiota viikonvaihdetta kaikille! - Kerttuli -


maanantai 30. syyskuuta 2013

Viilenee, viilenee?

Superlämmin syksy kääntyi sitten aikalailla hetkessä normaalimmaksi. Tuntuipa alkuun varsin hyiseltä kun syystuuli kävi luihin ja ytimiin eikä tähän ole ehtinyt tottua.

Lööpit näyttivät kuitenkin lupailevan lämpöistä loppusyksyäkin, saas nähdä mitä tuleman pitää?

Syyskuu päättyy ja kuukauden kysely lempivuodenajasta. Siinä syksyihmiset veivät selkeästi voiton. Muut vuodenajat saivatkin sitten keskenään tasaisen kannatuksen (syksy 11, kevät 8, kesä 8, talvi 9). Muutaman tunnin toki voi vielä vaikuttaa tulokseen ;) Täytyypä uusia kysely vaikka sitten joskus kun on talvi parhaimmillaan, josko tulisi toisenlainen tulos?

Moni tuntuu nyt kovasti harmittelevan päivien lyhentymistä ja pimeyden lisääntymistä. Huomaan, että itseäni tämä ei näytä juurikaan haittaavan, melkein päinvastoin. Takana on kiivas, mutta kaikin puolin erinomainen puutarha- ja muu kesä. Pian on aika laittaa pillit pussiin siltä osin, huoahtaa hiukan ja antaa tilaa muille asioille. 

Tyttären kanssa juuri viikonloppuna juttelimme, kuinka syksy on niin kaunista aikaa, viilenneen ilman ihana raikkaus ja kuulaus houkuttaa aivan väkisin ulkosalle nauttimaan loppusyksyn viime hetkistä.

Innostuin vielä tekemään uusia syysistutuksia rappusille, josko lämmintä säätä jatkuisi ja jaksaisivat vielä kukoistaa.
.
Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, seuraavaksi yritän kehitellä tuohon kyselyn paikalle jotain muuta.

- Kerttuli -

sunnuntai 1. syyskuuta 2013

Syyskuun kysely - lempivuodenaikasi?

Kiitoksia kaikille elokuiseen kyselyyn vastanneille! Kokkaajat näyttivät vieneen voiton (10 - 6) - vaikka tämän pitäisi oleman puutarhablogi ;) Toivottavasti puutarhaharrastajia löytyy kuitenkin niistä, jotka eivät tällä kertaa vastanneet. Täytyypi yrittää ottaa molempia huomioon!

Syyskuussa kysymys kuuluu, mikä on sinulle mieluisin vuodenaika; oletko kevätkeiju, kesän lapsi, syksyn ystävä vai talvi-ihminen?

Itse pidän ennen kaikkea siitä, että Suomessa on niin monta erilaista vuodenaikaa - ja lempivuodenaikojakin on useampia - keväällä herkkä ja lisääntyvä vihreys sekä lämpö, syksyllä sadonkorjuu ja kuulaat, raikkaat syysilmat, talvella valkeat hanget. Suosikkieni joukosta puuttuu kesä - onhan sekin mukavaa, mutta kesällä kaikki vihreys ja muu tuntuu jopa liian ylitsepursuavalta, ja on itikat ja muut riesat.  

Vaikka vuodenaikojen vaihtelu on kiva ja piristävä asia, niin olen monesti miettinyt, miten paljon hommaa se meille pohjoisen asukeille teettääkään - pitää olla sukset, luistimet, eri vuodenaikojen vaatteet ja kengät, aurinkorasvat, grillit, veneet sun muut vermeet - joita kaikkia sitten käytetään vain lyhyt aika vuodessa.

Ennen kun kerkiää kerätä edellisen kauden tavarat talteen, on pitänyt jo kaivaa seuraavat esille. Ja lapsille tunnetusti ne edelliset tamineet on yleensä jo käyneet pieniksi... Aikamoista hommaa, ja tuntuu melkoiselta tuhlailulta, kun kaikkea pitää olla niin monin erilaisin kappalein!

Mielenkiintoista nähdä, millaista kannatusta mikäkin vuodenaika saa - mikä on veikkauksesi suosituimmuudesta? Olisiko kesä, vaikea sanoa?

PÄIVITYS: Kyselyn tulos oli sellainen, että syksyihmiset veivät selkeästi voiton. Muut vuodenajat saivat keskenään tasaisen kannatuksen (syksy 11, kevät 8, kesä 8, talvi 9).

lauantai 17. elokuuta 2013

Blogin ensimmäinen kysely

Parasta puutarhasta -blogi on ollut olemassa parisen viikkoa ja on ensimmäisen lukijakyselyn aika. Oikealla olevassa kyselyssä voit ruksia, mikä sinua blogissa erityisesti kiinnostaa - voit valita useampia vastauksia. Ja sitten vain klikkaus vote-kohtaan. Työkalu on valitettavasti vähän kankea ja vielä enkunkielinen.

Kiitoksia joka tapauksessa vastauksestasi jo etukäteen, vastaathan elokuun loppuun mennessä, kiitos!
Kiva kun kävit, tulethan toistekin!
Ja laitathan mieluusti kommenttia,
jos sinulla on mielessä toiveita tai muuta blogini suhteen!