Odotukseni eivät olleet kaksiset. Edellinen käyntini - taisi olla viime kesänä - oli melkoinen pettymys. Arboretum oli silloin pahoin umpeen kasvanut ja pusikoitunut, Ajattelin silloin, että se on jo "menetetty".
Nyt oli kuitenkin tapahtunut jotain hyvin merkittävää. En tiedä kuka tai ketkä arboretumissa olivat ahkeroineet, mutta sitä oli huomattavasti raivattu ja siistitty, ja kaikki upeasti kukkivat kasvit sekä komeat sammaloituneet kivirakennelmat pääsivät taas oikeuksiinsa.
![]() | ||
Upeiden varjoliljojen kukinta oli juuri parhaimmillaan.
|
![]() |
| Vaikka alue ei ole suuren suuri, siellä on kuitenkin paljon monenlaista nähtävää. Kasvilajisto on runsas ja monipuolinen. |
Suosittelen siis lämpimästi käymään Hörtsänässä, jos sattuu siellä päin liikkumaan. Se on aina avoinna ja maksuton kohde.
Tästä pääset aiempaan juttusarjaani Hörtsänästä koronavuodelta 2020 :)
#arboretum #Orivesi #Hörtsänä







Oi että miten satumaisen kaunista. Kiitos ihanasta arvontavoitosta. esittelin sen https://enkulinkasityot.blogspot.com/2026/06/arvontavoitto.html
VastaaPoistaKiitos enkulin käsityöt, hienoa että tuli palkinto perille, täytyypä kurkata esittelysi! Vieläkin hävettää saamattomuuteen palkintojen toimittamisessa - no, parempi myöhään kuin ei... 😊 Ajattelin tässä jo, että ehkä parempi pitäytyä arvonnoista jatkossa, katsotaan! Mulla on kyllä nuo blogit.fi -sivuston muutokset aiheuttaneet aikamoisen matalapaineen tähän bloggaamiseen 😞
Poista